Action

6 Redenen waarom de Action onweerstaanbaar is

De Action, wie kent hem niet. Stap maar eens een willekeurige Action binnen en je wordt direct overspoeld door het gigantische aanbod van producten. En iedere week is er weer iets nieuws. Maar wat maakt deze winkelketen zo bijzonder? En waarom kopen mensen in deze winkel vaak meer dan wat op hun boodschappenlijstje staat? In deze blog laat ik zien wat de aantrekkingskracht is van Action en waarom deze winkelketen uitgroeide tot een onmisbare bestemming voor koopjesjagers, interieurontwerpers en hobbyisten.

6 redenen waarom Action onweerstaanbaar is

Als je met je winkelmandje of wagentje door de Action banjert ben je vaak niet de enige. De Action is heel populair om verschillende redenen:

  1. Deze winkel staat bekend om zijn lage prijzen, waardoor het aantrekkelijk is voor mensen met verschillende budgetten.
  2. Variatie in producten die variƫren van huishoudelijke artikelen en decoratie tot knutselspullen en seizoensgebonden items, waardoor het aantrekkelijk is voor verschillende doelgroepen.
  3. Action vernieuwt regelmatig zijn assortiment, waardoor je steeds weer iets nieuws vindt en aangespoord worden om terug te komen.
  4. Door de lage prijzen en de variatie in producten worden klanten vaak verleid tot impulsaankopen.
  5. Er zijn veel filialen, vaak gevestigd op goed bereikbare locaties, waardoor het gemakkelijk is om de winkel te bezoeken.
  6. Action heeft een effectieve marketingstrategie, met onder meer reclamecampagnes die de aantrekkelijkheid van de winkel benadrukken. Daarnaast vind je op sociale media heel wat influencers die de producten op inspirerende wijze promoten.

Wist je dat Action ook een webshop heeft? Hierin vind je artikelen die niet verkrijgbaar zijn in de winkel, maar alleen online. Daarnaast verschijnen er iedere dinsdag om 12 uur een aantal nieuwe online deals.

De invloed van sociale media

Op Instagram zie je heel wat accounts met inspiratie, tips, DIY en lifehacks met spullen die je in de fysieke Action, maar ook online kan kopen. Zo volg ik 2 Action-accounts waarop je hele leuke interieurtips vindt. Een paar dagen geleden verscheen op Instagram een stylish kastje van FSC-gecertificeerd hout voor een heel aantrekkelijk prijsje. Het artikel was dan ook binnen no time uitverkocht en nergens meer op voorraad. Er werd dan ook veel geklaagd.

Zo adviseerden sommige mensen om per winkel de voorraad bekend te maken, zodat je niet voor niets er naartoe gaat. En ik las ook ergens dat men vermoedde dat de hele voorraad door het personeel was opgekocht. Maar er werden ook tips gegeven in welke winkels het bewuste artikel nog wel beschikbaar was.

Action kastje

Na het zien van dit soort inspirerende, online berichten wordt de aantrekkingskracht van Action steeds groter. En ga je er heen voor iets speciaals, en als dat er vervolgens niet is (of uitverkocht) dan vindt je altijd wel iets wat je kan gebruiken.

Mijn favoriete producten van de Action

Hoewel ik me realiseer dat de producten uit deze budgetshop niet altijd even duurzaam zijn, zijn er wel een aantal artikelen bij mij favoriet. En dan met name omdat je daar veel goedkoper zijn. Zo koop ik er altijd:

  • Stofzuigerzakken van Miele;
  • Oral tandpasta;
  • Wasparfum, waar ik deze blog over schreef;
  • Maar ook als je dingen voor de tuin of campingspullen nodig hebt, kun je gerust eerst even bij Action kijken.
  • Bovendien ben ik over hun slowcooker erg tevreden.

Natuurlijk zijn er dingen die je er niet moet kopen, omdat ze geen lange levensduur hebben. Toch loont het vaak om eerst even bij Action te kijken als je iets nodig hebt.

Wat is jouw favoriete Actionartikel?

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.